Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu -->

20 Haziran 2022 Pazartesi

BERÂTINI ALAN HACI



 BERÂTINI ALAN HACI

Bağdat'tan bir kâfile hacca gitmek üzeredir Zengin komşuianntn hacca hazırlandıklarını duyan tamlı kalpli fakir, IMn da. şu kom­şularımla birlikte hacca gideyim" diye düşünerek. kandı batince ha­zırlığını yapar. Hac kafilesiyle o da yola çıkar Kendim beğenmiş zenginlerden bâzıları bu fakirin hacca gitmesine hayrat ederler. Bunlardan biraz da bilgi sâhıbı dan zât bu tekir yol arkadaşına "Komşum, senin bineğin yok, anğın yok Bari birkaç akçen olsun var mı?" der. Fakir, "Rabblm bonl besler Bütün canlıların rızkını veren Allâh'dır. Hor birimli onun mk haıtnoalndon boo* lenmiyor muyuz?” der. Nlhâyot günlerce suren utun va yorucu yolculuktan sonra kâfile. Mekke-ı Mukorrome'ye vam Kâba-t Muzun zama'yı tavaf ederler. Arafat'ta vakfeye dururlar Bütün hac lortıA- sım yerine getirip, vedâ tavâfını da yaparak gen dönoriorkon kendb nl beğenmiş komşusu yolda fakire yaklaşır: "Komşum, \ ardın Sev tullâh’ı tavaf ettin mİ?" der. Gönlünde ufacık bit şüphe olmayan ve hiç kimse hakkında kötülük düşünmeyen komşusu "Evet etendim, AHAh’ıma sonsuz hamd ve şükürler olsun kİ, benim gibi tekir ve âciz bir kulunu bu şerefli, yüce makâmlan rlyârel edip hacc gibi bu mühim İbâdeti yapmayı naefb etti." det öteki "Komşu, ra berâtımızı aldık. Sana da berât verdiler mİ?" der. Komşusu "Hami berât bu?" diye heyecanla sorar. "Hacılara; "Cehennemden âzâd oldun” diye berât vorlllr.” dor. Bunun üzerine saf müUüman hemen telaşla Mekke-I MükerremeVe döner. Hatam t Şerifle başmı BeyM- lâh'ın eşiğine koyar: "Ey Rabblml Senin kulların cehennemden âzâd berâtını almışlar. Ben fakire bu berât verilmedi Yokta ben âzâd olunmadım mı?" diyerek gözlerinden yaşlat akıtv nrken karşısına bir zât gelir ve; "Kaldır başını ey tamu ademi Al şu berâtını ve yol arkadaşlarına yetiş." dor. Sal fflü'mm be ât ' ar$ yüzüne gözüne sürer ve koşarak arkadaşlarma yanşa

Arkadaşlarına aldığı berâtı gösterir Hepsi hoveoonia hasa a Yeşil, misk gibi kokulu bir kâğıt üzerinde beyaz nunum w- dır. Bilgili geçinen zât atından düşüp bayılıt A\ m ğ Keşke bon do şu fakir komşum kadar olabilseydim Yank benim geçen ömrüme!.. Nefsimin eelrl, şeytanın köleci olmuşum Ben de şu saf, temiz komşum kadaroık olabilseydim' dtve»ek




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder