463-
SORU : Her müslümana, namazı caiz olacak kadar Kur'ân-ı Kerîm'den ezberlemek nedir
CEVAP : Farzı ayndır.
SORU : Fatiha sûresi ile diğer bir sûreyi ezber etmek nedir
CEVAP : Vacibdir;
SORU : Bununla farz da yerine getirilmiş olur mu
CEVAP : Evet
SORU : Kur'ân-ı Kerîm'in diğer kısımlarını ezberlemek de, müslümanlar için nedir
CEVAP : farz-ı kifayedir.
CEVAP : Farzı ayndır.
SORU : Fatiha sûresi ile diğer bir sûreyi ezber etmek nedir
CEVAP : Vacibdir;
SORU : Bununla farz da yerine getirilmiş olur mu
CEVAP : Evet
SORU : Kur'ân-ı Kerîm'in diğer kısımlarını ezberlemek de, müslümanlar için nedir
CEVAP : farz-ı kifayedir.
464-
SORU : Kur'ân-ı Kerîm'i namaz dışında Mushaf'a bakarak okumak, ezber okumaya göre nasıldır
CEVAP : Daha faziletlidir.
SORU : Neden
CEVAP : Çünkü böyle yapmakla okuma ibadeti ile Mushaf'a bakma ibadeti toplanmış olur.
CEVAP : Daha faziletlidir.
SORU : Neden
CEVAP : Çünkü böyle yapmakla okuma ibadeti ile Mushaf'a bakma ibadeti toplanmış olur.
465-
SORU : Kur'ân-ı Kerîm'i namaz dışında da kıbleye yönelerek ve güzel elbise giyerek taharet üzere okumak nedir
CEVAP : Müstahabdır.
SORU : Başlarken "Eûzü Besmele"yi okumak nedir
CEVAP : Müstahabdır.
CEVAP : Müstahabdır.
SORU : Başlarken "Eûzü Besmele"yi okumak nedir
CEVAP : Müstahabdır.
466-
SORU : Kur'ân-ı Kerîm'i ne kadar zaman da ne kadar hatmetmek iyidir.
CEVAP : Ayda bir defa
SORU : Tercih edilen hatimler nelerdir
CEVAP : Senede bir, kırk günde bir, haftada bir
SORU : Üç günden az bir zamanda hatmedilebilir mi
CEVAP : Müstahab değildir.
SORU : Neden
CEVAP : Çünkü böyle az bir zaman içinde Kur'ân-ı Kerîm'in manalarını düşünmek mümkün olamaz. Tecvidi bile gözetilemez.
CEVAP : Ayda bir defa
SORU : Tercih edilen hatimler nelerdir
CEVAP : Senede bir, kırk günde bir, haftada bir
SORU : Üç günden az bir zamanda hatmedilebilir mi
CEVAP : Müstahab değildir.
SORU : Neden
CEVAP : Çünkü böyle az bir zaman içinde Kur'ân-ı Kerîm'in manalarını düşünmek mümkün olamaz. Tecvidi bile gözetilemez.
467-
SORU : Kur'ân-ı Kerîm'i dinlemek nedir
CEVAP : Farz-ı kifayedir.
SORU : Bununla beraber başka bir işle uğraşmakta olan kimselerin yanında Kur'ân âyetlerinin sesli olarak okunabilir mi
CEVAP : Uygun değildir.
SORU : Bu durumda kim günah işlemiş olur.
CEVAP : Kur'ân'ı dinlemeyenler değil, okuyanlar
CEVAP : Farz-ı kifayedir.
SORU : Bununla beraber başka bir işle uğraşmakta olan kimselerin yanında Kur'ân âyetlerinin sesli olarak okunabilir mi
CEVAP : Uygun değildir.
SORU : Bu durumda kim günah işlemiş olur.
CEVAP : Kur'ân'ı dinlemeyenler değil, okuyanlar
468-
SORU : Kur'ân-ı Kerîm'i okumak mı yoksa nafile ibadet mi daha faziletlidir
CEVAP : Kur'ân-ı Kerîm'i okumak
SORU : Aşikâre okumak,mı gizli okumak mı daha faziletlidir
CEVAP : Aşikâre okumak
SORU : Dinlemek mi yoksa okumak mı daha faziletlidir
CEVAP : Dinlemek Yeter ki, işte gösteriş bulunmasın.
CEVAP : Kur'ân-ı Kerîm'i okumak
SORU : Aşikâre okumak,mı gizli okumak mı daha faziletlidir
CEVAP : Aşikâre okumak
SORU : Dinlemek mi yoksa okumak mı daha faziletlidir
CEVAP : Dinlemek Yeter ki, işte gösteriş bulunmasın.
469-
SORU : Bir kimse yürürken veya bir iş görürken Kur'ân-ı Kerîm'i okuyabilir mi
CEVAP : Evet
SORU : Okurken neye dikkat etmeli
CEVAP : Yeter ki bu durum, Kur'ân'ın gafletle okunmasına sebebiyet vermiş olmasın
CEVAP : Evet
SORU : Okurken neye dikkat etmeli
CEVAP : Yeter ki bu durum, Kur'ân'ın gafletle okunmasına sebebiyet vermiş olmasın
470-
SORU : Namaz kılınması mekruh olan vakitlerde Kur'ân-ı Kerîm okunabilir mi
CEVAP : Dua etmek, tesbihde bulunmak ve Peygamber Efendimize salât ve selâm getirmekle meşgul olmak, okumaktan daha faziletledir
CEVAP : Dua etmek, tesbihde bulunmak ve Peygamber Efendimize salât ve selâm getirmekle meşgul olmak, okumaktan daha faziletledir
471-
SORU : Kur'ân-ı Kerîm'i güzel sesle ve tecvid kurallarına uyarak okumak, nedir
CEVAP : Müstahabdır.
Bir hadîs-i şerîfde şöyle buyurulmuştur:
"Her şeyin bir süsü vardır. Kur'ân'ın süsü de, güzel sestir."
SORU : Tecvide aykırı şekilde ses yükseltip alçaltmalar ve nağme yapmalar caiz midir
CEVAP : Hayır
SORU : Kelimeleri değiştiren bir okuyuş,nedir.
CEVAP : İhtilafsız haramdır
SORU : Böyle bir hata ile okuyan kimseye doğrusunu bildirmek, işiten kimse için nedir
CEVAP : Borçtur.
SORU : Ancak uyarma ne zaman terk edilir.
CEVAP : Bu yüzden aralarında bir kin doğacak olursa
CEVAP : Müstahabdır.
Bir hadîs-i şerîfde şöyle buyurulmuştur:
"Her şeyin bir süsü vardır. Kur'ân'ın süsü de, güzel sestir."
SORU : Tecvide aykırı şekilde ses yükseltip alçaltmalar ve nağme yapmalar caiz midir
CEVAP : Hayır
SORU : Kelimeleri değiştiren bir okuyuş,nedir.
CEVAP : İhtilafsız haramdır
SORU : Böyle bir hata ile okuyan kimseye doğrusunu bildirmek, işiten kimse için nedir
CEVAP : Borçtur.
SORU : Ancak uyarma ne zaman terk edilir.
CEVAP : Bu yüzden aralarında bir kin doğacak olursa
472-
SORU : Kur'ân-ı Kerîm'i okuyup öğrenmiş olan kimse, sonra Kitab'dan okuyamayacak derecede unutacak olsa ne olur.
CEVAP : Günahkâr
CEVAP : Günahkâr
473-
SORU : Kur'ân-ı Kerîm'i okumak bir ibadet olduğu gibi, başkasına da öğretmek nedir
CEVAP : Pek büyük bir ibadettir.
Bir hadîs-i şerîfde şöyle buyurulmuştur: "Sizin en hayırlınız, Kur'ân'ı öğrenip başkalarına da öğreteninizdir..."
Diğer bir hadîs-i şerîfde de şöyle buyurulmuştur: "Güzel Kur'ân okuyan müslümanlar, Cennet ehlinin arif olanlarıdır." Kur'ân-ı Kerîm, maddî ve manevî, bedenî ve kalbî bütün hastalıkların şifasıdır. Nitekim "Kur'ân devâdır" hadîs-i şerifi de bunu bildirmektedir. Artık her müslüman için gerekmez mi ki, Kur'ân-ı Kerîm'i bellesin, onu okumakla şereflensin, birçok sevablara kavuşsun!..
CEVAP : Pek büyük bir ibadettir.
Bir hadîs-i şerîfde şöyle buyurulmuştur: "Sizin en hayırlınız, Kur'ân'ı öğrenip başkalarına da öğreteninizdir..."
Diğer bir hadîs-i şerîfde de şöyle buyurulmuştur: "Güzel Kur'ân okuyan müslümanlar, Cennet ehlinin arif olanlarıdır." Kur'ân-ı Kerîm, maddî ve manevî, bedenî ve kalbî bütün hastalıkların şifasıdır. Nitekim "Kur'ân devâdır" hadîs-i şerifi de bunu bildirmektedir. Artık her müslüman için gerekmez mi ki, Kur'ân-ı Kerîm'i bellesin, onu okumakla şereflensin, birçok sevablara kavuşsun!..
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder