Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu -->

9 Nisan 2018 Pazartesi

BU MERTEBEYE NASIL ERİŞTİLER


BU MERTEBEYE NASIL ERİŞTİLER


Rivâyet ederlef kİ Sahabei- Güzin (rıdvanullahi teâlâ aleyhim ecmaîyn) toplanmışlardı. Kendi aralarında konuşuyorlardı. Birisi kalkıp dedi ki: «Ya Eba Bekir! Allah (c.c.) için söyle, bu mertebeye ne ile eriştin? Hazreti Ebû Bekir radıyallahü anh buyurdu ki: «Yemin verdiğiniz için söylemek lazımdır: Dini dünyadan, ve Allahü Teâlâ Hazretlerinin rızasını da âhîret nimetlerinden üstün tuttum. Hiç bir gün hiç bir halimle Allahü Teâlâ Hazretlerinin hakkından kendi hakkımı üstün tutmadım.» dedi.


Hazreti Ömer radîvallahu anh’e sordular. O da buyurdu ki; «Her şeyi aziz ve zelîl kılan Allahü Teâlâ'dır». 


Sonra Hazreti Osman radıyallahü anh'e sordular. Buyurdu ki: «Kitabullahı sağ tarafıma koydum. Sünnet-i Resûlullah’ı sol tarafıma koydum ve dedim ki; Muhakkak Allahü Teâlâ Hazretleri benim bütün sırlarıma muttalidir».


Sonra, Hazreti Ali radıyallahü anh'e sordular. Buyurdu ki: «Cihâd ile otuz sene mücahede kılıcıyla, haşyet zırhiyle ve verâ kalkanıyla, tâat ve ibâdet oku ile gönül kapısında oturdum. Gönlüme ve hatırıma hiç bir şey sokmadım. Ancak Allanü Teâlâ'nın rızası olan şeylere müsaade ettim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder