Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu -->

17 Eylül 2017 Pazar

LEZZETLERİ YIKAN ÖLÜMÜ ÇOKÇA HATIRLAYINIZ



LEZZETLERİ YIKAN ÖLÜMÜ ÇOKÇA HATIRLAYINIZ

Bir gün Peygamber Efendimiz (s.a.v.) cenaze namazı için Ashâb-ı Kirâm’ın bulunduğu yere geldiler Dişleri görünecek kadar yüksek sesle gülen bazı insanlar gor-

 D o ğr u s u1" s izle z z et I e r i yıkan ölümü çokça hatırlasay-dınız o, sizi böyle yapmaktan (gülmekten) alıkoyardı Öyleyse hemen lezzetleri yıkan ölümü çokça hatırlayınız

Kabrin (lisân-ı hâl ile) şöyle konuşmadığı hiçbir an yoktur

Ben gariplerin yurduyum, ben yalnızların yurduyum ben içinde ancak toprak ve kurtlar bulunan (gelenleri toprak ve kurtların yediği) bir yerim.” _ .

Mümin ve itâatkâr bir kul defnedildiği zaman kabir ona. “Merhabâ, hoş geldin, sâlih ameller işlediğin için rahat bir yere geldin. Sen üzerimde yürüyenlerin bana en sevimlisiydin. işte şimdi sen benim emrime . bana mahkumsun. Sana olan ıhsânımı şimdi göreceksin der ve kabir onun için göz alabildiğine genişler. Orada cennete bakan bir kapı açılır.

Bir günahkâr veya kâfir defnedildiği zaman kabir ona. “Rahat edemeyeceğin bir yere geldin. Sen toprak üstünde yürüyenlerin bana en sevimsizi idin. İşte şimdi sen benim emrime girdin, bana mahkûmsun. Şimdi sana yapacağımı göreceksin.” der ve onun üzerine kapanıp sıkar , kaburgaları birbirnie geçer
 Peygamber Efendimiz (s.a.v.) parmaklarını birbirnie geçirip şöyle buyurdu : 

«Allah (c.c.) Teâla ona 70 yılan musallat eder , Öyle yılanlar ki biri üfürse kıyâmete kadar dünya üzerinde hiçbir ot bitmezdi. Hesap için diriltilinceye kadar yılanlar onu sokup vücudunu parçalayacaklar”

Peygamber Efendimiz (s.a.v.) Kabir cennet bahçelerinden bir bahçe veya cehennem çukurlarından bir çukurdur.” buyurdular. (Sünen-i Tırmızı)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder