Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu -->

7 Mart 2023 Salı

CANLAR CANINI BULDUM

 CANLAR CANINI BULDUM


Canlar canını buldum, bu canım yağma olsun,

Assı ziyandan geçtim, dükkanım yağma olsun.


Ben benliğimden geçtim, gözüm hicabın açtım,

Dost vaslına ulaştım, gümanım yağma olsun.


Benden benliğim gitti, hep mülkümü dost yuttu,

Lamekan kavmi oldum, mekanım yağma olsun.


İkilikten usandım, aşk donunu donandım,

Derdin hanına kandım, dermanım yağma olsun.


Varlık çün sefer kıldı, ondan dost bize geldi,

Viran gönül nur doldu, cihanım yağma olsun.


Geçtim bitmez sağınçtan, usandım yazdan, kıştan,

Bostanlar başın buldum, bostanım yağma olsun.


Taalluktan üzüştüm, o dosttan yana uçtum,

Aşk divanına düştüm, divanım yağma olsun.


Yunus ne hoş demişsin, balla şeker yemişsin,

Ballar balını buldum, kovanım yağma olsun.


Yunus Emre



(Şiirin aslı)


Cânlar cânını buldum bu cânum yagmâ olsun

Assı ziyândan geçdüm dükkânum yagmâ olsun


Ben benligümden geçdüm gözüm hicâbın açdum

Dost vaslına ulaşdum gümânum yagmâ olsun


Benden benligüm gitdi hep mülkümi dost tutdı

Lâ-mekân kavmi oldum mekânum yagmâ olsun


İkilikden usandum ‘ışk tonını tonandum

Derdi hânına kandum dermânum yagmâ olsun


Varlık çün sefer kıldı andan dost bize geldi

Vîrân gönül nûr toldı cihânum yagmâ olsun


Geçdüm bitmez sagınçdan usandum yaz u kışdan

Bostânlar başın buldum bostânum yagmâ olsun


Ta‘allukdan üzüşdüm ol dostdan yana uçdum

‘Işk dîvânına düşdüm dîvânum yagmâ olsun


Yûnus ne hoş dimişsin bal u şeker yimişsin

Ballar balını buldum kovanum yagmâ olsun


Yunus Emre


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder