Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu -->

7 Mart 2023 Salı

ACEP ŞU YERDE VAR M'OLA

 ACEP ŞU YERDE VAR M'OLA


Acep şu yerde var m'ola,

Şöyle garip bencileyin,

Bağrı başlı, gözü yaşlı,

Şöyle garip bencileyin.


Gezdim Urum ile Şam'ı,

Yukarı illeri kamu,

Çok istedim bulamadım,

Şöyle garip bencileyin.


Kimseler garip olmasın,

Hasret oduna yanmasın,

Hocam kimseler duymasın,

Şöyle garip bencileyin.


Söyler dilim, ağlar gözüm,

Gariplere göynür özüm,

Meğer ki gökte yıldızım,

Şöyle garip bencileyin.


Nice bu dert ile yanam,

Ecel ere bir gün ölem,

Meğer ki sinimde bulam,

Şöyle garip bencileyin.


Bir garip ölmüş diyeler,

Üç günden sonra duyalar,

Soğuk su ile yuyalar,

Şöyle garip bencileyin.


Hey Emre'm, Yunus biçare,

Bulunmaz derdine çare,

Var şimdi gez şardan şara,

Şöyle garip bencileyin.


Yunus Emre



(Şiirin aslı)


‘Aceb şu yirde var m'ola

Şöyle garîb bencileyin

Bagrı başlu gözi yaşlu

Şöyle garîb bencileyin


Gezdüm Urum'ıla Şam'ı

Yukaru illeri kamu

Çok istedüm bulımadum

Şöyle garîb bencileyin


Kimseler garîb olmasın

Hasret odına yanmasun

Hocam kimseler olmasun

Şöyle garîb bencileyin


Söyler dilüm aglar gözüm

Garîblere göynür özüm

Meger ki gökde yılduzum

Şöyle garîb bencileyin


Niçe bu derdile yanam

Ecel ire birgün ölem

Meger ki sinümde bulam

Şöyle garîb bencileyin


Bir garîb ölmiş diyeler

Üç günden sonra tuyalar

Sovuk suyıla yuyalar

Şöyle garîb bencileyin


Hey Emrem Yûnus bî-çâre

Bulunmaz derdüne çâre

Var imdi gez şârdan şâra

Şöyle garîb bencileyin


Yunus Emre


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder