Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu -->

20 Haziran 2022 Pazartesi

HAZRET-İ ÖMER’İN (R.A.) HASSÂSÎYETİ



 HAZRET-İ ÖMER’İN (R.A.) HASSÂSÎYETİ

Hz. Ömer (r.a.) halka, meşru olmayan bir işi yasak et- diği zaman önce kendi ev halkını ve akrabalarını toplar, onlara “Halka, Allâhü Teâlâ'nın emri üzere, falan şeyi yapmayı yasak ettim. Yasak ettiğim işi yapmamaya, sîzler başkalarından daha çok dikkat ediniz. Eğer sizden biriniz bu işi yaparsa, başkalarına verdiğim cezâdan kat kat fazlasını veririm.” buyururdu.

Hz. Ömer (r.a.) kıtlık olduğu zamanlar, sadaka deve­lerinden kurban kestirir, etlerini fakirlere dağıttırırdı. Bir kıtlık zamanı “Deve kesin, Medîne-i Münevvere’deki fakirlere dağıtın" diye emir verdi.

Hz. Ömer (r.a.), mûtâdın dışında olan et yemeğim sofrasında görünce:

“Bu yemek neredendir?” diye sordu. Vazifeli;

“Efendim, kesilmesini emrettiğiniz deve etinden sizin hissenizdir.” dedi. Üzüntüsünden Hz. Ömer’in rengi değişti ve vazifeliye;

“Benim gibi halifeye yazıklar olsun! Devenin iyi yerlerini kendisi yiyip, kötü yerlerini fakirlere ver­mek çok çirkindir. Bu yemeği çoluk çocuk sâhibi fakir bir aileye ver ve bir daha böyle bir şey yapma1! Benim her zamanki âdetim olan yemeği getir. Halî­fenin haftada bir kere et yemesi kâfidir.” buyurdular.

Hizmetçi, aldığı emir üzerine yemeği bir fakire verdi, Hz. Ömer'e, âdeti üzere bir miktar zeytinyağı ile kürü ekmek getirdi



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder