Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu -->

9 Nisan 2018 Pazartesi

KİME HİZMET EDEYİM



KİME HİZMET EDEYİM


Bâvezîd-i Bastâmf hazretleri çocukluk çağlarında, mektepte Kur’ân-ı Kerîm okurken dersi, «Bana ve ana babana şukur et» mealindeki âyet-i kerîmesine gelir. Mânâsını hocasına suâl ettiğinde, hocası, onun anlayacağı kadar:


“Cenâb-ı Hak bu âyet-i kerîmede evvelâ kendine ve sonra da ana babaya itâat ve hizmet etmeyi emir buyuruyorlar diye izah ederler.


Bâyezîd-I Bastâml hazretleri, bunu duyunca hemen eve gelip, annesine durumu anlatır: . , w


— “Ey benim anneciğim! Bu gun öyle bir şey öğrendim kı... Mevlâmız Kur’ân-ı Kerîmînde; hem kendisine ve hem de ana-babaya hizmet etmeyi emir buyuruyorlar. Hocam öyle anlattı.


Ey anneciğim. Sen de bilirsin ki, bir insanın iki haneye hizmet etmesi gâyet güçtür. Çünkü her ikisine de hizmeti aynı ölçüde yapamaz. Mutlakâ bir tarafı noksan kalır.


Yüce Rabbimlze yalvar: Ya beni affetsin, butun hizmetlerimi sana yapayım, ya daysen bana hakkını helâl et de, butun hizmetlerimi Allah’ıma yapayım” dedi. .. . ......


Annesi, bu samimiyeti gösteren oğlunu şoy e teselli eder. 

 "Ey oğlum! Bütün haklarımı sana helâl ediyorum. Ben senden hiçbir hizmet istemiyorum. Bütün hizmetini ve itaatini Rabbine  tahsis et "

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder