Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu -->

5 Ekim 2017 Perşembe

İlmihâl: NAMAZIN FARZLARINDAN KIRAAT



İlmihâl: NAMAZIN FARZLARINDAN KIRAAT
Namazda kırâat, yani: Namaz kılanın kendisi işitecek derecede tecvidli olarak Kur’ân-ı Kerîm âyetlerinden bir miktar okuması, namazın bir rüknü olarak farzdır.'Ken­di bile işitemeyecek derecede okumak kıraat sayılmaz. İmama uyan kimse ise okumaz.
Nâfile namazlar ile vitrin ve iki rekâtlı farz namazların her rekâtında kıraat farzdır. Fakat dört veya üç rekâtlı farz namazların herhangi iki rekâtında kırâat farzdır. An­cak kıraatin ilk iki rekâtlarda bulunması vâciptir. Binâe­naleyh bu ilk iki rekâtlarda kıraatin bilerek terk edilmesi mekruhtur. Sehven terk edilmesinden sehiv secdeleri îcâb eder.
imâm-ı A’zam’a göre kırâatte farz olan her rekâtta -pek kısa olsa da- bir âyettir. Böyle bir âyet okunduğunda, bu farz yerine getirilmiş olur. Fakat İmâmeyn'e ve imâm-ı A’zam’dan diğer bir rivayete göre bu miktar, kısa üç âyet veya böyle üç âyet miktarı uzun bir âyettir. İhtiyata uygun olan da budur.
Bir harften veya bir kelimeden ibaret olan bir âyetin veya âyetlerin okunması ise esah olan kavle göre ittifak­la kâfî değildir. Çünkü bu, bir kırâat sayılmaz.
Bir âyet-i celîleden başkasını okuyamayan kimse, o âyet-i kerîmeyi imâm-ı A’zam’a göre bir kere okur, bir rekâtta üç kere tekrar etmez, imâmeyn’e göre tekrar eder. Fakat üç âyet okuyabilen kimsenin bir âyeti üç kere tekrar etmesi imâmeyn’e göre de câiz değildir.
“Âyetülkürsî” gibi uzun bir âyetin bir kısmını bir rekât­ta, diğer kısmını da diğer rekâtta okumak, en sahih olan kavle göre kâfî gelir. Çünkü bunlar, üçer kısa âyete denk­tir. (B. İslam İlmihali)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder