Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu -->

4 Ekim 2017 Çarşamba

Hz.Muhammed (s.a.v.)'in Hayatı - Altı bin esir biranda bağışlandı



Altı bin esir biranda bağışlandı
Rasûl-i Ekrem (s.a.v.) Tâif'ten Ci'râne'ye döndükten sonra esirleri ve ganimet mallamı hemen paylaştırmadı. Esirleri kur­tarmak üzere Hevâzinlilerin mü­racaatlarım bekledi. Yeni Müslü­man olan bedeviler ise, kendileri­ne bir an önce ganimetlerin veril­mesi için sabırsızlanıyorlardı. Ni- hâyet, Hevâzin Kabilesinden 14 kişilik heyet geldi. Bunların çoğu yeni Müslüman olmuşlardı. Ara­larında Peygameberimizin (s.a.v.) süt annesi Halîme'nin mensûb ol­duğu Sa'döğullan'nm temsilcileri de vardı. "Yâ Rasûlallah, biz asalet ve aşiret sahibi kimseliriz, başımıza geleni biliyorsunuz" dediler; esir­lerin ve ganimet mallarının geri verilmesini istediler. İçlerinden Peygamberimizin (s.a.v.) süt amca­sı Zübeyr: "Ey Allah'ın Rasûlü, esir kadınlar arasında süt halalan- ruz, süt teyzeleriniz de var. Onlar sana çocukluğunda hizmet ettiler ' Sen ise yardım için başvurulacak insanların en hayırlısısm" dedi.
Kadınlarımızı bırakınız
Rasûlüllah (s.a.v.) onlan dinle­dikten sonra: "Ben sizi bugüne ka­dar bekledim. Siz çok geç kaldınız. Halk etrafımda, ganimetlerin pay­laştırılmasını bekliyor Şimdi siz
du. Heyet: "Elbette kadınlarımızı ve çocuklarımızı isteriz. Aile şerefi­ni hiç bir şeyle değişmeyiz" dedi­ler. Rasûl-i Ekrem (s.a.v.): "Bana ve Abdülmuttalib oğullarının payına düşen esirler serbesttir, onlan size bağışladım" buyurdu. Diğerlerinin de serbest bırakılması için, namaz­dan sonra, kendisini şefaatçi kıla­rak, Müslamanlardan istemelerini söyledi. Hevâzin heyeti, Rasûlül­lah (s.a.v.)'in öğrettiği gibi yaptılar:
Esir başına 6 deve sözü
Öğle namazından sonra ayağa kalkıp: "Biz, RasûlüUahı (s.a.v.) şe- fâtçi kılarak, Müslüman kardeşleri­mizden, kadınlarımızı ve çocuklan- mızı bağışlamalarım istiyoruz" de­diler. Gönülleri coşturacak sözler söylediler. Rasûlüllah (s.a.v.) Ce- nâb-ı Hakk'a hamd ve sena ettik­ten sonra: "Ashabım, bana ve Ab­dülmuttalib oğullarının payına dü­şen bütün esirleri ben serbest bı­raktım. İçinizden, kardeşlerinizin gönlünü hoş etmek, karşılığını Al- lah'dan almak isteyenler de böyle yapsın. Bedelsiz vermek isteme­yenlere ise, Cenâb-ı Hakk'ın ihsan edeceği ilk ganimetten (her bir esir için 6 deve) vereceğim" buyurdu. Bütün Müslümanlar: ''Biz de hisse­mize düşeni, Rasûlüllaha (s.a.v.) bağışladık" diye bağrıştılar. 
 Kadınlannızı ve çocuklarınızı mı istersiniz, yoksa mallarınızı mı" diye sordu ikisinden birini tercih edin.Böylece mallarla beraber bin esir bir anda kurtulmuş oldu,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder