Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu -->

5 Ekim 2017 Perşembe

AMELLERDE DİKKAT EDİLECEK ŞEYLER



AMELLERDE DİKKAT EDİLECEK ŞEYLER
Evliyâdan Hâtem-i Esam Hazretleri’ne: Amellerinizi iş­lerken nelere dikkat ediyorsunuz? diye sormuşlar. O da şöyle cevap vermiş:
Şu dört esasa dikkat ediyorum:
Birincisi, Allâhü Teâlâ’nın benim için bir rızık verdiği­ni, hiç kimsenin rızkının başkasına gitmeyeceği gibi be­nim rızkımın da benden başkasına gitmeyeceğini bildim ve buna inandım.
İkincisi, Allâhü Teâlâ’nın bana farz kıldığı ibâdetleri benden başka kimsenin yerine getiremeyeceğini bildim, işte ben bunlarla meşgul oluyorum.
Üçüncüsü, Rabb’imin beni her an gördüğünü bildim de ondan hayâ ediyorum.
Dördüncüsü, benim için takdir olunan bir ecelimin olduğunu ve bana doğru yaklaştığını bildim de ben de (sâlih ameller işleyip yasaklardan kaçınarak) ona doğru yaklaşıyorum. (Tenbîhü’l-Gafilîn)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder