Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu -->

19 Mart 2017 Pazar

İKİNCİ MURAD HAN IN EVLİYÂ’YA İLTİCASI



(422 senesinde Selanik civarından Mustafa adında bir adam çıkıp Yıldırım Bayezid’in oğlu ve tahtın varisi olduğu iddiasıyla etrafına hayli adam topladı.
Sultan İkinci Murad Han, veziri Bayezîd Paşa’yı or­duyla üzerine şevketti. Lâkin Osmanlı kuvvetleri mağlûb olup vezir esir düştü ve öldürüldü.
Haber Murad Han'a ulaşınca pek üzüldü. Seyyid Emîr Buhâri hazretlerinin huzuruna vardı, yardımını istedi.
Emîr Buhârî (ks.) anlattı:
Bu iş için teveccüh ettim. İki defa Peygamber Efendi­miz’in (s.a.v.) mübârek ayaklarını öperek yardım ihsân etmesini niyâz ettim, sükut buyurdular. Üçüncü defa te­veccüh edip ayaklarını öptüm ve:
“Ey düşkünlerin sığınağı! Ey Resûl-i Rabbilâlemîn, Murad Han’a yardım et" dedim. Bu defa:
“Evet, inşâallâh İlâhî vardım onanladır" buyurdular.
Ertesi sabah Şeyh. Sultan Murad’ı zaferle müjdeledi. Eliyle kılıç kuşattı ve ‘Allâh’ın izniyle yürü, mansûr ve mu­zaffer olacaksın’ dedi. Sultan şeyhin elini öpüp yola çıktı.
Ulubad nehri kenarına geldiklerinde düşman askerinin daha kalabalık olduğunu gördü. Sultan köprüleri yıktırdı. Bir vakit harp olmadı. Bu sırada Allâh’ın hikmetiyle Mus­tafa, kesilmeyen bir burun kanamasına tutuldu. Vücudu zayıflayıp aklı bozuldu. Bu sebeple askeri perişan olup dağıldı, bu gâile de böylece halloldu. (Tarih-i Selâtîn-i Âl-i Osman; Karamânî)
GÜNAHLARI TEMİZLEYEN ON ŞEY
Bir Mümin işlediği günâhtan on şey ite kurtulur:
1 - Tevbe yahut istığfâr ile,
2- İşlediği hayırlı ameller ile,
3- Dünyada başına gelen belâ ve musibetlerle,
4- Kabir suâli ve azâbı ile,
5* Mümin kardeşinin ona duâ ve istiğfâr etmesi yahud amellerinin sevâbmdan ona hediye etmesiyle.
6- Kıyâmet günü Arasat’ın korkulu halleri ile.
7* Rabbinin rahmeti ve Resülullâh Efendimizin (s.a.v.) şefâati ile.^İmam Suvûtî, Tulûu s-Sürevvâl

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder