Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu -->

20 Eylül 2023 Çarşamba

Emir Sultan Buharî (k.s)

 Dermanı Buldum 

Gerçek aşıklara salâ denildi

Dertli olan gelsin, dermanı buldum.

Ah ile vah ile cevlân ederken

Canımın içinde cananı buldum.

Akar gözlerimden yaş yerine kan

Zerrece gözüme görünmez cihan

Deryalar nûş edip kanmaz iken can

Aşıklar kandıran ummanı buldum.

Aşıklar meydana doğru varırlar

Erenler cem olmuş, alır verirler

Cümle evliyalar divân dururlar

Cevâhir bahş olan dükkânı buldum.

Açılmış dükkânlar, kurulmuş pazar

Canlar mezat olmuş, tellallar gezer

Oturmuş ümmetin berâtin yazar

Hakk’a mahbub olan sultanı buldum.

Emir Sultan der ne hoş pazar imiş

Aşıklar meydana gelip gezermiş

Cümlenin maksudu ol didâr imiş

Hakk’a karşı duran divânı buldum.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder