Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu -->

31 Ağustos 2023 Perşembe

HOCALARDAN 1

1 Hazreti Ali'yi bayram günü kuru ekmek yerken görünce  ya Ali Bugün Bayram seni kuru ekmek yerken görüyoruz dediklerinde ne buyurdu Evet bugün bayram benim için yarın da bayram öbür günde Günahsız geçen her günüm Bayram dedi (M.Ö.)

2 Hoca ne demiş Her hoca kendi takvasına göre fetva verir demiş hocaya sormuşlar zekat kaçta kaçtır demiş ki size göre mi bize göre mi demişler ki Hoca size göre bize göre olur mu hiç Neden olmasın demiş size göre 40 da bir bize göre 40'ta 40 yani hoca efendi Hazreti Ebubekir Sıddık radiyallahu anhın takvası üzere hareket edip eline geçeni veren bir zat .(M.Ö.)

3 Bir zata sordular büyük günahlar nelerdir küçük günahlar nelerdir  O zat-ı Muhterem Ne buyurdu evladım o günahı kime karşı yaptığımıza bakarsak günahın küçüğü büyüğü olmaz (M.Ö.)

4 İmam Rabbani'nin mektubatından alıntı bir zat-ı Muhterem her gün afiyet için dua edermiş  yakınında bulunanlar demişler ki efendim siz zaten afiyettesiniz Yani Zahir görüntüsüne bakarak zaten sağlıklısınız demek istemişler diyor ki afiyet istememden muradım şudur Allah Teala'dan istiyorum ki sabahtan akşama kadar hiçbir günah işlemeyeyim işte afiyetle Geçen gün böyle olur diyor (M.Ö.)

5 Mübarek günlerde kabirler ziyaret edilir . Ulemanın görüş birliği var . Mübarek günlerde Ölüler kabirlerin etrafında hazır olurlar , gelenleri görürler .(İ.Ş)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder