Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu -->

11 Mart 2023 Cumartesi

PEYGAMBER (S.A.V.) DUALARI

Allah’ım! Günahımı bağışla, kalbimdeki öfkeyi dindir ve beni fitnecilerin saptırmasından koru


AIlahümmehdini ve şeddidni (Allahım beni doğru yola ilet ve o yolda başarılı kıl)" (Müslim, Zikir 78) 

Zeyd ibni Erkam -radıyallahu anh- anlatıyor: "Rasülullah -sallallahu aleyhi ve sellem- şöyle dua ederdi: "Allâh'ım! acizlikten, tembellikten, korkaklıktan, cimrilikten, ihtiyarlayıp da ele güne muhtaç olmaktan ve kabir azâbından Sana sığınırım. Allah'ım! Nefsime, Allah'a karşı gelmekten sakınma (takva) duygusunu kazandır. Onu günahlardan arındır. Çünkü onu en iyi arındıracak olan Sensin. Nefsimin sahibi ve efendisi Sensin. Allâhım! Faydasız ilimden, ürpermeyen gönülden, doyma bilmeyen nefisten ve kabul olmayacak dudan Sana sığınırım" (Müslim, Zikr, 73; Nesid, İstidze, 13, 65)

"Allahım ben kendime çok zulmettim. Günahlar, bağışlayacak ise yalnız sensin. Öyleyse tükenmez lutfunla beni bağışla, bana merhamet et. Çünkü affı sonsuz, merhameti nihayetsiz olan yalnız sensin" (Buhart Daavât 17)

 "Ey Allahım Peygamberin Muhammedin senden dilediği hayırlan dilerim; Peygamberin Muhammedin senden sığındığı şeylerden sana sığınırım. Yardımcı, ancak sensin. Bütün arzular sana ulaşır. Günahlardan dönüş ve taata olan güç de ancak Allahın yardımı iledir." (Tirmizt Daavğt; 89) "Ey Allahım seni sevmeyi, sevdiklerini sevmeyi ve sevgine ulaştıran işleri (nasib etmeni) senden dilerim. 

Ey Allahım sevgini bana , nefsimden, ailemden ve soğuk sudan daha sevgili kıl!" (Tirmizt Daavat: 73)

 "Ey Allahım, ben, sendendoğru yolu, takvayı, iffet ve gönül zenginliği dilerim." (Müslim, Zikir; 72, Tirmizt Daavğt: 72)

 "Ey Rabbim, beni, iyilik ettiği zaman sevinen, kötülük ettiği zaman istiğfar edenlerden kıl." (Carniu's-Sağtr)

 "Allahım verdiğin nimetin yok olup gitmesinden, lutfettiğin afiyetin bozulmasından, ansızın vereceğin cezadan ve senin gazabını üzerime çekecek her şeyden sana sığınırım." (Müslim, Zikir: 96)

Allah’ım! Sen benim Rabbimsin! Senden başka hiçbir ilâh yoktur. Beni sen yarattın. Ben senin kulunum; gücüm yettiği kadarıyla senin ahdin ve va’din üzere bulunuyorum. Yaptığım fenalıkların şerrinden sana sığınırım. Üzerimde olan nimetlerini itiraf ederim; günahımı da itiraf ederim. Beni bağışla; çünkü senden başka hiçbir kimse günahları bağışlamaz.” (Buhârî, Deavât, 2)

Allah'ım! Cehennem azabından sana sığınırım. Kabir azabından da sana sığınırım. Deccal fitnesinden de sana sığınırım

Akşam namazını kıldığın zaman 7 defa "Allahümme ecirna mine'n nâr" de. Şayet bu duayı okur, o gece ölürsen yine cehennemden âzat edilmiş olarak yazılırsm. 

“Allah’ım! Günahımı bağışla, kalbimdeki öfkeyi dindir ve beni fitnecilerin saptırmasından koru…”

Allah'ım senden ilminle hakkımda hayırlı olanı bana bildirmeni kudretinle bana güç vermeni istiyorum.Senin büyük fazlı kereminden ihsan etmeni istiyorum .Senin herşeye gücün yeter.

 “Kim, malâyânî (faydasız ve lüzumsuz) konuşmaların çok olduğu bir mecliste oturur da, oradan ayrılmadan önce şu duayı okursa, o mecliste işlemiş olduğu kusur ve günahları (kul hakları hariç) bağışlanır: Allah’ım! Seni her türlü noksan sıfatlardan tenzih ve hamdinle tesbih ederim. Senden başka ilâh olmadığına kesinlikle şehâdet ederim. Senden bağışlanmamı diler ve sana tövbe ederim.” (Tirmizî, De’avât 38)

Bir meclisten ayrılırken okunabilecek dua
“Rabbim! Girilecek yere doğrulukla girmemi, çıkılacak yerden de doğrulukla çıkmamı sağla, bana tarafından yardımcı bir güç ver!” (İsrâ, 17/80)

ashabına herhangi bir ağrı hissettiklerinde ağrıyan yerin üzerine ellerini koyup besmele ile “Allah’ın adı ile… Şu çektiğim acının şerrinden Allah’ın gücü ve kudretine sığınırım.” şeklinde dua etmelerini, sonra ellerini kaldırıp bu duayı üç beş defa tekrar etmelerini tavsiye ederdi.

 “Allah’ım! Verdiğin nimetin yok olup gitmesinden, lütfettiğin âfiyetin bozulmasından, ansızın vereceğin cezâdan ve senin gazabını üzerime çekecek her şeyden sana sığınırım.” (Müslim, Zikir, 96) 

“Esma bt. Umeys anlatıyor: Resulullah (s.a.s) bana bir dua öğretti. Bu duayı ben sıkıntılı ve kederli zamanlarda okurum. ‘Benim Rabbim Allah’tır, O’na hiçbir şeyi ortak koşmam!”’ (Ebu Davud, Vitr, 26)

Senin yardımınla mücadele ettim Allah’ım! Beni saptırmaman için senin yüceliğine sığınıyorum. Zira senden başka ilâh yoktur...(Müslim, Zikir, 67)

Yolculuğa Çıkarken Okunabilecek Dua
“Allah’ım! Seyahatimizde bizim sahibimiz ve geride bıraktığımız ailemizin vekili sensin! Allah’ım! Yolculuğun sıkıntısından, kederli görünüşten, aile ve malımızın kötü hallere düşmesinden sana sığınırız” 

Ebû Hureyre (Radıyallâhu Anh)dan rivâyete göre; Rasûlüllâh (Sallâllâhu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurmuştur:Sizden biriniz (namazın son oturuşunda) teşehhüd (tahıyyât) okuduğu zaman dört şeyden Allâh’a sığınsın

اَللّٰهُمَّ إِنّ۪ي أَعُوذُ بِكَ مِنْ عَذَابِ جَهَنَّمَ، وَمِنْ عَذَابِ الْقَبْرِ، وَمِنْ فِتْنَةِ الْمَحْيَا وَالْمَمَاتِ، وَمِنْ شَرِّ فِتْنَةِ الْمَس۪يحِ الدَّجَّالِ
 (Allah'ım! Cehennem azabından sana sığınırım. Kabir azabından da sana sığınırım. Deccal fitnesinden de sana sığınırım)" 

Allah’ım! Huşû duymayan kalpten, kabul edilmeyen duadan, doymayan nefisten ve fayda vermeyen ilimden sana sığınırım. Bu dört şeyden sana sığınırım.

 اَللّٰهُمَّ إِنّ۪ي أَعوُذُ بِكَ أنْ أَضِلَّ أَوْ أُضَلَّ أَوْ أَزِلَّ أوْ أُزَلَّ أوْ أَظْلِمَ أَوْ أُظْلَمَ أَوْ أَجْهَلَ أَوْ يُجْهَلَ عَلَيَّ

Allahümme innî e’ûzü bike en edille ev üdalle, ev ezille ev üzelle ev ezlime ev uzleme ev echele ev yüchele ‘aleyye.
Allah’ım! Dalalete (sapıklığa) düşmekten veya (başkalarını) dalalete düşürmekten, hataya düşmekten veya (başkasını) hataya düşürmekten, zulmetmekten veya zulme uğramaktan, cahillik etmekten veya cahillikle karşılaşmaktan, sana sığınırım.


EVDEN ÇIKARKEN : “Ey Allah’ım! Hak yoldan sapmaktan, saptırılmaktan; ayağı kaymaktan, kaydırılmaktan; zulmetmekten, zulme uğramaktan; cahillik etmekten veya cahillikle karşılaşmaktan sana sığınırım.”

“Allah’ım fakirlikten, küfürden, şirkten, nifaktan ve görsün duysunlar diye yapılan amelden sana sığınırım.”

Allah’ım! Ben kendime çok zulmettim.Günahları bağışlayacak ise yalnız sensin. Öyleyse tükenmez lütfunla beni bağışla, bana merhamet et

Allah’ım, senden hidayet, takva, iffet ve gönül zenginliği istiyorum

“Allah’ım, senden seni sevmeyi, seni seven kişiyi sevmeyi, senin sevgine ulaştıran ameli isterim.

 Allah’ım, senin sevgini bana kendimden, ailemden ve soğuk sudan daha sevimli eyle.”

Allah’ım! Bu iş benim dinim, dünyam ve geleceğim hakkında hayırlı ise bu işi hakkımda takdir buyur, onu kolaylaştır, uğurlu ve bereketli eyle.

“Allah’ım fakirlikten, küfürden, şirkten, nifaktan ve görsün duysunlar diye yapılan amelden sana sığınırım.”

Allahım ben Senden acil afiyetini, belalarına karşı sabrı ve dünyadan Senin Rahmetinle çıkmayı dilerim

Allahım verdiğin nimete şükretmemiz, Seni zikretmemiz ve Sana güzelce ibadet edebilmemiz için bize yardım et

Bağış ve Merhamet
اَللّٰهُمَّاغْفِرْلِي وَارْحَمْنِي وَاهْدِنِي وَعَافِنِي وَارْزُقْنِي
Peygamber Efendimiz [sallallahu aleyhi vesellem] şöyle dua edilmesini tavsiye ederdi: “Allahümmağfirli verhamni vehdini ve âfini verzukni.”

Anlamı: “Allahım beni bağışla, bana merhamet et, bana hidayet eyle, bana afiyet ve rızık ver.” (Müslim)

Kötü Ahlâktan Kurtulmak
اَللّٰهُمَّ جَنِّبْنِي مُنْكَرَاتِ الْاَخْلاَقِ وَالْاَهْوَاءِ وَالْاَسْوَاءِ وَالْاَدْوَاءِ
Peygamber Efendimiz [sallallahu aleyhi vesellem] şöyle dua edilmesini tavsiye ederdi: “Allahumme cennibni munkeratil ahlakı vel ehvai vel esvai vel edvai.”
Anlamı: “Allahım kötü ahlâktan, nefsani arzulardan, kötü işlerden ve ayıp şeylerden beni uzaklaştır.” (İbn Hıbban) 

Bizi Cennete Koy


 “Allahım bizi bağışla, bize merhamet eyle, (ibadetlerimizi, hayır ve hasenatımızı) kabul eyle, bizi cennete koy, bizi cehennemden azat eyle, bütün işlerimizi ıslah eyle.” (İbn Ebi Şeybe)


İşlere Güzel Son

Anlamı: “Allahım bütün işlerimin sonucunu güzel eyle ve beni dünyada rezil olmaktan ve ahiret azabından koru.” (İbn Hibban; el-Heysemi) 




Anlamı: “Allahım senden hayırlı işler yapmayı, çirkin işleri terk etmeyi ve fakirleri sevmeyi diliyorum.” (Malik) 






Zikir ve Şükür
Peygamber Efendimiz [sallallahu aleyhi vesellem] şöyle dua edilmesini tavsiye ederdi: “Allahümme eınni alâ zikrike ve şükrike ve hüsni ibadetike.”
Anlamı: “Allahım seni zikretmek, sana şükretmek ve sana en güzel şekilde kulluk etmek için bana yardım et.” (İbn Huzeyme; Hakim; İbn Ebi Şeybe) 




                İman, Afiyet ve Mağfiret


Peygamber Efendimiz [sallallahu aleyhi vesellem] şöyle dua ederdi: “Allahümme inni es’elüke sıhhaten fi imanin ve imanen fi husni hulikin ve necahan yetbeuhu felahun ve rahmeten minke ve afiyeten ve mağfiraten liemnike ve rıdvan.”
Anlamı: “Allahım senden iman içinde sağlık, güzel ahlâk içinde iman, peşinden rahmet, afiyet, mağfiret ve rıza gelen bir kurtuluş istiyorum.” (Hakim)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder