Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu -->

7 Mart 2023 Salı

GELDİ GEÇTİ ÖMRÜM BENİM

 GELDİ GEÇTİ ÖMRÜM BENİM


Geldi geçti ömrüm benim, şu yel esip geçmiş gibi.

Hele bana şöyle gele, şu göz açıp yummuş gibi.


İşbu söze Hak tanıktır, bu can gövdeye konuktur,

Bir gün ola çıka gide, kafesten kuş uçmuş gibi.


Miskin Adem oğlanını, benzetmişler ekinciye,

Kimi biter, kimi yiter, yere tohum saçmış gibi.


Bu dünyada bir nesneye, yanar içim, göynür özüm,

Yiğit iken ölenlere, gök ekini biçmiş gibi.


Bir hastaya vardın ise, bir içim su verdin ise,

Yarın orda sana gele, Hak şarabın içmiş gibi.


Bir miskini gördün ise, bir eskice verdin ise,

Yarın orda sana gele hulle donun biçmiş gibi.


Yunus Emre bu dünyada iki kişi kalır derler,

Meğer Hızır İlyas ola abıhayat içmiş gibi.


Yunus Emre



(Şiirin aslı)


Geldi geçdi ‘ömrüm benüm şol yil esüp geçmiş gibi

Hele bana şöyle gele şol göz açup yummış gibi


İşbu söze Hak tanukdur bu cân gevdeye konukdur

Bir gün ola çıka gide kafesden kuş uçmış gibi


Miskîn Âdem oglanını benzetmişler ekinciye

Kimi biter kimi yiter yire tohum saçmış gibi


Bu dünyede bir nesneye yanar içüm göyner özüm

Yigid iken ölenlere gök ekini biçmiş gibi


Bir hastaya vardunısa bir içim su virdünise

Yarın anda karşu gele Hak şarâbın içmiş gibi


Bir miskîni gördünise bir eskice virdünise

Yarın anda sana gele Hak şarâbın içmiş gibi


Yûnus Emre bu dünyâda iki kişi kalur dirler

Meger Hızır-İlyâs ola Âb-ı Hayât içmiş gibi


Yunus Emre


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder