Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu -->

11 Mayıs 2021 Salı

Ahlâkı Güzelleştirmek

 


Ahlâkı Güzelleştirmek 

Müslümanların âdabından biri kaçırdıkları güzel ahlâka üzülmektir. Vehb b. Verd'in an-lattığına göre Süfyân-ı Seyri [kuddise sırruhü] bir defa çok ağladı, sebebi sorulunca dedi ki: "Ağlıyorum, çünkü büyüdük, ömrümüz gitti, bununla beraber Allah'ın rızasına götürecek güzel ahlâk ile ahlâklanamıyoruz." Bir gün de Amr b. Hamdân [kuddise sır-ruhü], derin bir ah çekti: "Ne oldu ey şeyh?" dediler. "Uzun ömrümü düşündüm de" dedi, "Allah ile buluşmaya yarar bir tek nefes bula-madım. Nefsimi düşündüm, onda da salihlerin Kız: Sevdenur Erkek: Rıza ahlâkından bir huy bulamadım. Artık ben ah çekmeyeyim de kim çeksin!" Müslümanların âdabından biri de, açıkta yaptığında utanacağı bir şeyi gizlide yapma-maktır. Zünnün-i Mısri [kuddise sırruhıll şöyle dedi: "Açıkta utanacağı bir şeyi gizlide yapan kimsenin Izzet-i nefsi yoktur." Haris el-Muhâ-sibi de [kuddise sırruhü] şöyle demiştir: "İç dünyasında güzel amel eden kimsenin Allah zâhiri hallerini de güzelleştirir. Hem iç âle-minde çalışan hem de görünür işlerini güzel yapana da Allah hidayet verir." 






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder