Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu -->

5 Ekim 2017 Perşembe



ALLAH BENİ HER ZAMAN VE HER YERDE GÖRÜR
Evliyânın büyüklerinden ve âlim bir zat olan Cüneyd-i Bağdâdî Hazretleri, talebelerinden birini diğerlerinden daha fazla sever ve kıymet verirdi. Arkadaşları bundan dolayı onu kıskanırlardı. Şeyh hazretleri:
“Ben hepinizi bir imtihan edeceğim.” dedi. Bir gün yirmi tavuk satın almalarını, her talebeye bir tane verip, hiçkimsenin görmediği bir yerde bu tavukları kesip getir­melerini emir buyurdu. Herkes birer tane tavuk alıp gitti, biraz sonra ellerinde kesilmiş tavukla döndüler. Ancak o talebe kesmeden geri geldi. Arkadaşları neden kesme­den geldin, diye sordular. Dedi ki:
Üstazım bana hiç kimsenin görmediği yerde kesme­mi emretti. Ben de bunun için nereye gittimse muvaffak olamadım. Çünkü Allâhü Teâlâ şüphesiz beni görüp gö­zetiyor. Benim ondan saklanabilecek gücüm kuvvetim de yok.
Cüneyd-i Bağdâdî Hazretleri böylece talebelerine ona neden kıymet verdiğini anlatmış oldu. Onlar da yaptıklarından dolayı pişman olup istiğfar ettiler. (Tez- kiratü’l-Evliyâ)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder